مقالات آموزشی پارابین

چگونه چسب سنگ را از روی دست پاک کنیم؟

چگونه چسب سنگ را از روی دست پاک کنیم؟

چسب سنگ به گونه‌ای تولید شده که جسبندگی زیادی داشته باشد و بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن، بیشترین استحکام را بین دو جسم به وجود آورد. اگر در حین کار با این نوع چسب، به طور اتفاقی مقداری از چسب به پوست دست یا بدن شما بریزد، باید سریعاً برای پاک کردن آن اقدام کنید.

چسب های صنعتی یا همان چسب سنگ، داغ نیستند اما وقتی به پوست شما برسند ممکن است پوست را بسوزانند، این سوزش نتیجه ترکیبات این نوع چسب است. اگر پوست حساسی دارید، بعد از اینکه چسب را از دست یا بدن خود پاک کردید، از پمادهای آنتی بیوتیک یا زینک استفاده کنید. در صورتیکه حساسیت پوست بسیار شدید بود، بهتر از به پزشک متخصص مراجعه کنید.

دلیل اهمیت استفاده از لباس مخصوص کار، در حین استفاده از چسب سنگ همین مشکلات متعددی است که با یک بی احتیاطی کوچک می‌تواند دردسری بزرگ برای شما ایجاد کند.

چگونه چسب سنگ را از روی دست پاک کنیم؟

ریختن چسب سنگ روی دست یکی از اتفاقات بدی است که در حین کار امکان دارد برای هر شخصی پیش بیاید، پس همیشه لباس و دستکش مناسب بپوشید.

در پاک کردن چسب سنگ از روی لباس گفتیم که اجازه دهید چسب خشک شود و سپس آن را پاک کنید اما در این قسمت یعنی پاک کردن چسب سنگ از روی دست، بهتر است تا چسب خشک نشده آن را پاک کنید. اگر چسب را زیر آب ولرم بگیرید بهتر است. همچنین ترکیبی مانند نمک و روغن زیتون نیز می‌تواند برای پاک کردن چسب سنگ مناسب باشد.

چگونه چسب سنگ را از روی دست پاک کنیم

برای از بین بردن چسب سنگ از روی پوست یا دست خود می‌توانید مراحل زیر را امتحان کنید، اما مراقب باشید هرگز از مواد شوینده یا شیمیایی قوی استفاده نکنید و به پوست خود آسیب نرسانید، در صورت پاک نشدن چسب بهتر است با یک متخصص پوست تماس بگیرید:

  1. صابون و آب گرم: پوست خود را در آب گرم و صابون خیس کنید.
  2. آب لیمو: اگر پوست شما حساس است لطفا آب لیمو را به جای صابون با آب گرم مخلوط کنید. (نسبت یک به یک)
  3. روغن زیتون: روغن زیتون می‌تواند با جسب واکنش نشان دهد و آن را کمی نرم کند.
  4. مواد شوینده: یک چهارم فنجان مواد شوینده را با با گرم مخلوط کنید و کمی آن را روی پوست خود ماساژ دهید تا چسب از پوست جدا شود. (اصلا از مواد شوینده قوی استفاده نکنید)

رعایت نکات ایمنی

اکثر چسب های صنعتی دارای مواد سمی هستند که به شدت برای پوست مضر هستند و می‌توانند باعث واکنش‌های شدید و حساسیت شوند. تا حد امکان این چسب ها از دسترس کودکان دور باشد، آن را نزدیک چشم، دهان و بینی نگیرید و در جای خشک و خنک و به دور از مواد اشتعال زا و حرارت قرار دهید.

  • استنشاق یا تنفس چسب ممنوع است: ممکن است باعث آسیب جدی به ریه، اعصاب و مغز شما شود.
  • به چشم‌ها و دهان نزدیک نشود: این جسب به هیچ وجه نباید در تماس با چشم و دهان قرار گیرد، زیرا باعث چسبیدن چشم ها و مسمومیت غذایی می‌شود، در صورتی که چنین اتفاقی افتاد سریعاً با اورژانس تماس بگیرید.
  • از تماس چسب سنگ با پوست جلوگیری شود: همانطور که اشاره کردیم ترکیبات این نوع  چسب سمی است و می‌تواند باعث حساسیت‌های شدیدی پوستی شود پس تا حدامکان از تماس پوست با این نوع چسب خودداری کنید. در صورت ریختن چسب روی پوست و واکتش پوستی، بهتر است با پزشک متخصص تماس بگیرید.

چگونه چسب سنگ خشک شده را از روی پوست پاک کنیم؟

برای پاک کردن چسب سنگ خشک شده از روی پوست بهتر است دست یا قسمت مورد نظر را در آب گرم و صابون خیس کنید و آن را به آرامی ماساژ دهید. اگر این کار موثر واقع نشد بهتر است آب گرم، روغن زیتون، کره یا آبلیمو را نیز امتحان کنید. همچنین استفاده از استون و یا حلال چسب نیز راهکار مناسبی است.

چگونه چسب سنگ خشک شده را از روی پوست پاک کنیم

آیا سرکه سفید می‌تواند چسب سنگ را از روی پوست پاک کند؟

بله. اما به یاد داشته باشید که سرکه سفید نباید به تنهایی مصرف شود. بهتر است کمی از سرکه را آب گرم و صابون مخلوط کنید و دست خود را در این محلول ماساژ دهید تا چسب از بین برود.

پاک کردن چسب سنگ از روی پوست ممکن است چند روز طول بکشد، توصیه ما این است که تا چسب خشک نشده آن را پاک کنید تا دردسر زیادی نکشید اما اگر هم مقداری از چسب روی پوست ماند، نگران نباشید به مرور زمان و گذشت چند روز و تکرار روش‌های بالا می‌توانید از شر آن خلاص شوید.

بهتر است همواره همراه با خرید چسب، حلال مناسب آن و روش‌های پاک شدن آن را نیز از فروشنده دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *