مقالات آموزشی پارابین

ساختمان خود را چگونه سنگ کاری کنیم

ساختمان خود را چگونه سنگ کاری کنیم

مهمترین مسئله پس از اتمام ساختمان این است که چگونه سنگ کاری کنیم؟ سنگ کاری باعث می‌شود ساختمان جذاب و زیبایی داشته باشد. همچنین استفاده از سنگ مرغوب و محکم، موجب استحکام بیشتر ساختمان خواهد شد. اگر قصد سنگ کاری ساختمان را دارید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سنگ کاری چیست؟

یکی از آخرین کارهایی که در ساخت بنا انجام می‌دهند، استفاده از سنگ‌های طبیعی و مصنوعی برای پوشش ساختمان است. سنگ کاری برای نمای داخلی و بیرونی، سقف‌ها، دیوارها و… انجام می‌شود. ساختمان با پوشش سنگ، مقاومت بیشتری در برابر آسیب‌های بیرونی داشته و جلوه زیباتری خواهد داشت.

چند نوع سنگ کاری وجود دارد؟

به طور کلی سنگ کاری ساختمان در دو نوع داخلی و خارجی انجام می‌شود. پوشش راه پله‌ها، دیوارهای اتاق و سالن، کف و… با سنگ، جزو نمای داخلی به حساب می‌آید. سنگ کاری خارجی به معنی استفاده از سنگ برای مکان‌هایی است که با فضای خارج از ساختمان ارتباط دارند. فضاهایی مانند کف پارکینگ، دیوارهای بیرونی، دیوار حیاط و… شامل نمای خارجی می‌شوند.

چگونه سنگ کاری کنیم؟

برای پاسخ به این سوال که چگونه سنگ کاری کنیم؟ باید بگوییم انجام مراحل این کار، نیازمند تجربه و تخصص بوده و روش انجام آن در هر قسمت، متفاوت می‌باشد. بنابراین بهتر است اینکار را به افراد متخصص بسپارید یا با کمک آنها انجام دهید. مراحل سنگ کاری ساختمان عبارتند از:

بستر سازی

اولین کاری که برای سنگ کاری باید انجام دهید، آماده سازی قسمت مورد نظر برای نصب سنگ است. بستر سازی شامل مراحل زیر می‌باشد: صاف و هموار کردن سطح، سیمان کاری، قیرگونی، عایق کاری و… .

دقت کنید که تمام لوله کشی‌های ساختمان، قبل از سنگ کاری باید انجام شده باشند.

برش و اجرای سنگ

پس از اتمام مراحل بسترسازی، باید سنگ‌ها را در اندازه‌های معین برش داده و آماده کنید. سپس سنگ‌ها را با انجام بندکشی در جای خود قرار دهید. برای چسباندن سنگ، بهتر است به جای استفاده از ملات سیمان، از چسب اپوکسی پارافیکس استفاده کنید. این چسب مقاومت زیادی در برابر تنش‌های محیطی داشته و می‌تواند سنگ را به خوبی روی سطح نگه‌دارد.

شرکت پارابین برای ساخت چسب اپوکسی، تمامی استانداردهای جهانی را رعایت کرده و پس از تولید، آزمایشات سنجش کیفیت را روی آن انجام داده است. از این رو، استفاده از چسب اپوکسی پارافیکس جایگزین بسیار مناسبی برای ملات سیمان می‌باشد.

استفاده از چسب اپوکسی پارافیکس

در این مرحله لازم است پشت سنگ را به خوبی تمیز کنید تا چسب به طور کامل سطح را بپوشاند. سپس، پشت سنگ را با چسب اپوکسی پارافیکس کاملا پوشش دهید. پس از اینکار، با دقت سنگ را در جای خود قرار داده و اجازه دهید تا چسب خشک شود. پس از این مرحله، درزهای سنگ را بررسی کنید. در صورتی که شکافی بین سنگ‌ها وجود داشت، با استفاده از خمیر درزگیر آن قسمت را بپوشانید. برای همسطح شدن خمیر با سنگ می‌توانید از کاردک استفاده کنید و اضافی خمیر را به طور کامل بردارید.

تمیز کردن سنگ

در این مرحله باید سطح سنگ را با استفاده از دستمال مرطوب، به طور کامل تمیز کنید. برای تمیز کردن سنگ‌های دکوراتیو می‌توانید از روغن جلا استفاده کنید تا سنگ جلوه جذابتری داشته باشد.

خرید آنلاین چسب اپوکسی پارافیکس

امروزه عواملی مانند ترافیک، مشغله کاری و دور بودن فروشگاه، باعث شده‌اند تا برخی افراد به خرید آنلاین رو بیاورند. خرید حضوری هزینه‌بر بوده و زمان زیادی را از شما می‌گیرد. به جای این کار می‌توانید به سایت پارابین مراجعه کنید و چسب اپوکسی پارافیکس را آنلاین سفارش دهید. شرکت پارابین سالهای زیادی است که در زمینه فروش آنلاین مواد شیمیایی مانند چسب سنگ فعالیت دارد. با مراجعه به قسمت محصولات سایت، می‌توانید ویژگی، قیمت، محل کاربرد و روش استفاده از محصولات پارابین را مشاهده کنید.

مزایای خرید از شرکت پارابین چیست؟

ساختمان خود را چگونه سنگ کاری کنیم که نگران شل شدن یا افتادن سنگ‌ها نباشیم؟ با استفاده از چسب اپوکسی، سنگ کاری ساختمان را آسان، سریع و مطمئن انجام دهید. از آنجایی که شرکت پارابین تولید کننده چسب اپوکسی پارافیکس است، این محصول را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان عرضه می‌کند.

لازم به ذکر است تمامی محصولات پارابین، از مواد اولیه مرغوبی تولید شده و کیفیت بسیار بالایی دارند. محصولات پارابین به گونه‌ای تولید می‌شوند بهترین عملکرد را در زمان طولانی داشته باشند. تمامی این محصولات، در برابر ضربه، تغییرات آب و هوا، لرزش و… مقاوم بوده و طول عمر زیادی دارند.

در صورتی که قصد خرید چسب اپوکسی پارافیکس را دارید، می‌توانید با شماره‌ 02171057969 تماس برقرار کنید. کارشناسان فروش پارابین، تمامی راهنمایی‌های لازم برای انتخاب و خرید محصول را به شما ارائه می‌دهند. با خرید از شرکت پارابین، محصولی مرغوب و با کیفیت را با قیمتی مناسب تهیه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *