مقالات آموزشی پارابین

صفر تا صد نحوه ترمیم موزاییک حیاط

صفر تا صد نحوه ترمیم موزاییک حیاط

 با توجه به هزینه های بالای مصالح ساختمانی بهتر است به جای تعویض موزاییک به فکر ترمیم موزاییک حیاط  باشیم. این کار چند مزیت دارد که مهمترین آن ها صرفه اقتصادی و صرفه جویی در زمان است. زمان و هزینه دو مقوله مهم در زندگی است که نمی‌توان نادیده گرفت. پس اگر موزاییک های حیاط احتیاج به ترمیم و نو شدن دارند، حتما با راه کارهای ما همراه باشید. زیرا در این مقاله صفر تا صد نحوه ترمیم موزاییک حیاط را گرد هم می‌آوریم تا هیچ موزاییکی کثیف و یا شکسته باقی نماند. زیبایی و جلا حق هر موزاییکی است.

در ادامه به علت های تعمیر و ترمیم موزاییک های حیاط می‌پردازیم. این که چه موزاییک هایی به ترمیم احتیاج دارند. همچنین هر موزاییکی به چه نوع ترمیمی احتیاج دارد، کاملا توضیح داده می‌شود. در آخر نیز به روش های اصولی و اساسی ترمیم موزاییک پرداخته خواهد شد.

چه نوع موزاییک هایی به ترمیم احتیاح دارند؟

اگر موزاییک های حیاط و یا پارکینگ شما دچار مشکلاتی از قبیل نقص های زیر هستند، حتما به تعمیر و ترمیم احتیاج دارند.

  1. موزاییک هایی که بر اثر رطوبت زیاد از جا کنده‌اند
  2. موزاییک هایی بر اثر ضربات و یا فشارهای وارده شکسته و ترک برداشته باشند
  3. موزاییک هایی که بر اثر گذر زمان تار و کدر شده‌اند
  4. لکه هایی مانند لک روغن خودرو که باعث جرم گرفتن موزاییک های ساختمان می‌شوند
  5. موزاییک هایی که ساییده و خورده شدند
  6. آسیب هایی که بر اثر تابش بیش از حد آفتاب ایجاد شده است
  7. موزاییک هایی که در طول گذشت زمان رنگ گرفته‌اند

روش های اساسی جهت ترمیم موزاییک حیاط

در ادامه به چندین روش برای ترمیم موزاییک حیاط اشاره می‌شود. با توجه به مشکلی که موزاییک ها و کاشی های حیاط دارند، شما می‌توانید از روش های زیر برای ترمیم و تعمیر موزاییک ها بهره بگیرید.

  • روش های خانگی:

اگر موزاییک های منزل شما دچار ماتی و بد رنگی شده است بهتر است با استفاده از روش های خانگی به ترمیم موزاییک حیاط و یا پارکینگ خود بپردازید. در این روش با کمک انواع شوینده های خانگی می‌توانید جرم ها و لکه های موجود بر روی سطوح موزاییک را از بین ببرید. البته توجه داشته باشید که این روش صرفا جهت شستشوی موزاییک ها به کار گرفته می‌شود. یعنی برای شکستگی و ترک خوردگی موزاییک ها اثری ندارد.

  • پولیش کاری:

اگر شستشوی خانگی جوابگوی موزاییک ها و سرامیک های حیاط نبود، می‌توانید از روش پولیش کاری استفاده کنید. پولیش کاری با استفاده از دستگاه پولیشر انجام می‌شود.

  • واکس سنگ پارابین:

واکس سنگ برای براق تر کردن موزاییک ها و سرامیک های حیاط و پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول دارای دو نوع واکس سنگ است. واکس سنگ شفاف که بیشتر برای سنگ ها و موزاییک های به رنگ سفید و روشن مورد استفاده می‌گیرد. واکس سنگ مشکی نیز برای سنگ و موزاییک های رنگ تیره و مشکی استفاده می‌شود.

اگر مشکل موزاییک شما سطحی است، جهت ترمیم موزاییک حیاط حتما از محصول شگفت انگیز واکس سنگ استفاده کنید. چرا که پاراوکس مشکی و شفاف آسیب هایی که بر اثر ریختن اسید، سایش و آفتاب سوختگی باشد را به راحتی از بین برده و ترمیم می‌کند. بعلاوه باعث ایجاد یک لایه نازک و شفاف بر روی سطوح موزاییک شده و سطوح را براق و آب گریز خواهد کرد.

  • چسب پودری کاشی :

در صورتی که آسیب وارد بر موزاییک ها طوری است که با روش های فوق قابل ترمیم نباشد، بهترین روش استفاده از چسب پودری کاشی cimexcol خواهد بود. این چسب جزء جدیدترین و به روزترین نسل های چسب کاشی و موزاییک است.

با استفاده از چسب پودری کاشی به راحتی می‌توانید کاشی ها و موزاییک های ترک خورده و لب پر شده خود را ترمیم و تعمیر کنید. این چسب ها با فرمولاسیون اسپانیایی ساخته شده است. کیفیت آن تضمین شده است. پس با خیال راحت می‌توانید از این چسب جهت ترمیم موزاییک حیاط خود استفاده کنید.

حتی اگر موزاییک های حیاط و یا پارکینگ شما بر اثر رطوبت و یا فشار و سنگینی وارده از جای خود در آمده باشد، با چسب پودری کاشی cimexcol آن ها را در جای خود ثابت و محکم کنید.

پیشنهاد می‌شود در زمان ساختمان سازی و یا بازسازی دوباره ساختمان های خود برای جلوگیری از هر گونه نقص و شکستگی موزاییک ها و کاشی ها حتما از محصولات ساختمانی با کیفیت استفاده کنید. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش محصولات ساختمانی، گروه صنعتی و تحقیقاتی پارابین است. مجموعه پارابین با استفاده از فرمولاسیون اسپانیایی محصولات ساختمانی خود از جمله انواع واکس سنگ، چسب پودر کاشی cimexcol و… را طراحی و تولید می‌کند.

سخن آخر

صفر تا صد نحوه ترمیم موزاییک حیاط در مقاله مورد بررسی قرار داده شد. با استفاده از روش های پیشنهاد شده دیگر موزاییکی خراب و ترک خورده نخواهید داشت. موزاییک ها و کاشی های ساختمان شما همواره تمیز و بدون شکستگی خواهد بود. از دیدن ویوی حیاط خود لذت کافی را خواهید برد. محصولات پارابین این ویوی زیبا را در اختیار شما قرار خواهند داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات ساختمانی از جمله چسب پودری کاشی و واکس سنگ پارابین با شماره تماس 02171057969 ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *