مقالات آموزشی پارابین

برای براق شدن سنگ چه باید کرد؟

برای براق شدن سنگ چه باید کرد؟

هنوز تعداد بسیار کمی از متخصصان میدانند که برای براق شدن سنگ چه باید کرد. علت‌های گوناگون و روز افزونی وجود دارد که از سنگ ها در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود. مقاومت و زیبایی سنگ ها، ایجاد پوشش مناسب برای جلوگیری از خوردگی و رطوبت و افزایش قیمت از دلایلی است که استفاده از سنگ ها را برای نمای بیرونی ساختمان، کف خانه ها، پله ها و حتی دیوار های داخلی ساختمان دو چندان می‌کند.
هم چنان که سنگ ها جلوه خاصی به مکان مورد استفاده می دهند، با گذشت زمان و تاثیرپذیری از عوامل گوناگون کدر و تیره می شوند یا تحت تاثیر عوامل آب و هوایی سطح صیقلی خود را از دست می دهند و تخلخل فراوانی در آن ها ایجاد می شود.
به دنبال یافتن راهی برای ایده ال سازی استفاده از سنگ ها و بهبود ویژگی ظاهری آن ها روش های مختلفی به وجود آمده اند.
بسته به آن که شما از چه روشی جهت براق سازی سنگ مورد نظر خود استفاده می کنید این روش ها می توانند علاوه بر براق سازی و جلوه گری ظاهری در افزایش طول عمر سنگ و عدم نفوذ پذیری آب و مواد اسیدی در آن نیز به شما کنند‌.
در این مقاله سعی می کنیم روش های بهینه براق سازی سنگ را معرفی کنیم.

چرا سنگ ها کدر می شوند؟

کیفیت و جنس نامناسب سنگ، عدم اجرای درست سنگ حین استفاده و استفاده از مواد نامرغوب زیرساز جهت استفاده از سنگ از عواملی هستند که روی براق بودن سنگ شما تاثیر می گذارند.
چنان چه بخواهید نمای داخلی ساختمان خود را سنگ پوش کنید استفاده از چسب سنگ باکیفیت می تواند باعث افزایش طول عمر درخشش سنگ نمای شما باشد.
تمام آن چه نیاز دارید استفاده از یک فرد حرفه ای، خرید یک چسب سنگ و سنگ با کیفیت قابل قبول است.
چسب سنگ ها عموما کاربرد راحتی به همراه دستور عمل استفاده به همراه دارند. کافی است ترکیب مساوی از دو جز A وB درست کنید و سپس ۵ نقطه از سنگ را به این محلول آغشته کنید(۴گوشه و مرکز سنگ).
سنگ نصب شده به وسیله چسب سنگ مناسب احتمال ریزش کمتر و درخشش بیشتری خواهد داشت.

روش هایی برای براق شدن سنگ:

در قدم اول جهت براق کردن سنگ باید جنس سنگ مورد نظر خود را درنظر بگیرید. بسته به این که سنگ مورد نظر شما چه جنسی دارد،قلیایی است یا اسیدی، مواد به کار برنده شما جهت براق سازی آن متفاوت است. محلول های براق کننده ای که خاصیت بازی یا خاصیت اسیدی زیادی دارند می توانند روی سنگ ها اثر تخریبی گذاشته و سطح سنگ را کدر کنند.
چنان چه سنگ با این مواد تخریب شود نمی توان به راحتی آن ها را ترمیم کرد.
نکته بعدی دقت در استفاده از جنس قطعه مناسب جهت انجام این فرایند است.سیم ظرفشویی یا هر نوع قطعه فلزی می تواند روی سنگ شما خراش ایجاد کند.

روش خانگی صرفا جهت شستشو و براق سازی سنگ:

اگر نمی خواهید خود را درگیر تهیه مواد براق کننده کنید و صرفا شستشو ساده سنگ مد نظرتان است، روش ساده این کار استفاده از سطل آب و صابون است.
در این روش شما به یک سطل آب ولرم و مقداری صابون ترجیحا گیاهی نیاز دارید. می توانید با یک برس غیر سیمی (پارچه یا ابر) و تی سطح مورد نظر را با محلول فوق تمیز کنید. دقت کنید آب استفاده شده نباید داغ باشد گرمای بیش از حد آب می تواند اثر تخریبی داشته باشد.
اگر چه روش فوق می تواند گرد و غبار ایجاد شده را از روی سنگ پاک کند و تا حدی درخشش را به سنگ برگرداند اما نمی تواند تخلخل ها را از بین برده و خاصیت آب گریزی به سنگ شما اضافه کند.
این روش بیشتر زمانی کاربرد دارد که سنگ مورد نظر شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد و تنها نظافت آن مد نظر باشد.

روش بهینه در براق سازی سنگ ها و کاشی ها (بهترین روش):

آن چه مسلم است این است که شما به عنوان یک مصرف کننده انتظار دارید روشی وجود داشته باشد تا علاوه بر آن که کیفیت ظاهری سنگ را بالا ببرد بتواند طول عمر آن را نیز افزایش بدهد.
استفاده از واکس سنگ انتظار شما را به خوبی پاسخ می دهد.واکس های سنگ تخلخل ایجاد شده روی سنگ را کاهش داده و تمامی حفره ها را پر می کنند.
این ماده ی جذاب عموما صیقل از بین رفته روی سنگ را به آن باز می گرداند و بر آفتاب سوختگی ایجاد شده روی سنگ، تاثیر باران و سایش اثر گذارند. استفاده از آن باعث آب گریز بودن سنگ می شود. همین عامل باعث می شود هر ماده اسیدی یا غیر اسیدی روی آن اثری به جا نگذارد.
بعد از استفاده از این واکس شما جهت پاک کردن گرد و غبار تنها به یک پارچه نیاز خواهید داشت.

1- روش استفاده از واکس سنگ

روش استفاده این واکس ها بسیار آسان است. جهت استفاده از این مواد ابتدا سطح مورد نظر را تمیز کنید سپس با استفاده از دستور عمل های خاص هر بسته واکس خریداری شده عمل کنید.
جالب ایت که بدانید این ماده به راحتی خشک می شوند و کوچکترین لکی به جا نمی گذارند. لایه براق ایجاد شده نهایی روی آن ها غیر اسیدی و در ph  مناسب تشکیل می شود.

انواع واکس سنگ

واکس ها در دو نوع واکس سنگ براق و واکس سنگ مشکی وجود دارند. بسته به این که رنگ سنگ شما چه رنگی باشد می توانید هریک از آن ها را تهیه کنید. قابل تذکر است واکس سنگ مشکی علاوه بر تمامی ویژگی های گفته شده سطح مشکی سنگ را بهبود می دهد.

پپیشنهاد ما به شما استفاده از واکس سنگ پارابین است. پارابین دو نوع واکس سنگ دارد (شفاف و مشکی) که برای براق شدن سنگ استفاده می‌شود. مواد تشکیل شده این واکس ها به قدری با کیفیت هستند که هر سنگی را علاوه بر براق کردن، در رابر تمامی آلودگی ها و حتی تخریب آب، در امان نگاه می‌دارد.

واکس سنگ شفاف برای براق شدن هر نوع سنگ

خرید واکس سنگ شفاف برای براق شدن هر نوع سنگ

واکس سنگ مشکی برای براق کردن سنگ

خرید واکس سنگ مشکی برای براق کردن سنگ

2- رنگ مشکی سنگ:

روش دیگر براق و یکدست کردن سنگ های مشکی استفاده از رنگ سنگ است عموما این روش زمانی استفاده می شود که رنگ مشکی سنگ به علت سوختگی، کهنگی، بور و مات می شود.
شما استفاده از رنگ سنگ می توانید رنگ مشکی سطح سنگ مورد نظرتان را یکدست و صیقلی کنید.
تمام آن چه نیاز دارید یک غلتک رنگ و تهیه رنگ سنگ است.
وجود یک پرایمر و دو جز A  و B  در این ماده شما را به داشتن یک سنگ ایده ال مشکی نزدیک می کنند.

خرید رنگ سنگ

کلام پایانی:

سنگ ها در زندگی روزمره کاربرد زیادی دارند، علاوه بر ویژگی ظاهری و جلوه گری می توانند دمای محیط را متعادل تر کنند. برای حفظ ویژگی ظاهری و کاربردی آن ها لازم است هر از چندگاهی به وسیله ای ترمیم شوند. بهترین راه استفاده از لایه های پوششی است.
این لایه های پوششی چه به عنوان واکس به سنگ اضافه شوند چه به عنوان رنگ بهبود دهنده باشند، می توانند مقاومت سنگ را بالا برده و به نگهداری بیشتر آن کمک کنند.
چه شما مصرف کننده خانگی باشید و بخواهید از این مواد صرفا برای داخل منزل استفاده کنید چه یک واحد تجاری می توانید این مواد را تهیه کنید. علاوه بر موارد گفته شده در بالا، اگر توان تهیه یک دستگاه پولیشر را داشته باشید می توانید جهت خروجی بهتر سطح نهایی را پولیش کاری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *